Het ondersteunen van bedrijven bij het beperken van afvalkosten en het reduceren van afvalstromen door het afsluiten van een collectief afvalcontract en het uitvoeren van afvalbedrijfscans bij bedrijven.
Onlangs heeft Vitaal Bedrijvig Veghel (samen met de parkmanagement-organisatie uit Uden) een nieuwe overeenkomst gesloten met deVan Kaathoven Groep ten behoeve van collectieve afvalinzameling. De nadruk ligt, naast de gunstige tarieven, op vermindering van afval waardoor steeds meer grondstoffen ingezameld en hergebruikt worden.
Uniek aan de manier van inzamelen is dat alle restafvalcontainers met chip zijn uitgerust. U betaalt alleen voor de kilogrammen werkelijk aangeboden afval. Om te voorkomen dat waardevolle grondstoffen verbrand worden en ervoor te zorgen dat deze grondstoffen een tweede leven krijgen, worden grondstoffen zoals papier, kunststof, hout e.d. uit de (rest)afvalcontainer gehouden. Doordat elke container apart wordt gewogen krijgt u meer inzicht in vaak onnodige verspilling.
Een van de onderdelen van de overeenkomst is de gratis afvalscan.
Wanneer u lid bent van het afvalcollectief kunt u gratis gebruik maken van een afvalscan. Waarom?
- Verdere kostenbesparing op uw afval;
- Creëer duurzaamheidwinst;
- Benchmark ten opzicht van collega-ondernemers in uw branche;
- Breng actief de stroom restafval terug, waardoor steeds meer grondstoffen ingezameld en hergebruikt gaan worden.
Profiteer nu van de gunstige condities!
Sluit u nu aan bij het collectieve afvalinzameling en profiteer van de gunstige condities.
U kunt contact opnemen met Van Kaathoven Groep via 0413-707623 of verkoop@vankaathovengroep.nl of met Jos van Asten van Vitaal Bedrijvig Veghel parkmanager@vitaalveghel.nl.
Het ondersteunen van bedrijven bij het beperken van de energiekosten door middel van collectieve inkoop en het ontzorgen van bedrijven door alle administratieve lasten uit handen te nemen.
De werkgroep Energie zorgt voor de collectieve inkoop van elektriciteit en gas voor de leden van de ondernemingsverenigingen. De werkgroep – met inkoopexperts uit het Veghelse bedrijfsleven – volgt al jaren dagelijks de ontwikkelingen en de prijzen op de energiemarkt. Daarnaast voeren zij ook de onderhandelingen met leveranciers op het moment dat er een nieuw contract afgesloten dient te worden.
Voor de deelnemers betekent dit niet alleen prijsvoordeel, maar ook dat er administratief werk uit handen wordt genomen en dat medewerkers zich niet dagelijks hoeven te verdiepen in de fluctuaties op de energiemarkt. Dit werk wordt vanuit Vitaal verzorgt. Het is voor een zelfstandig ondernemer bijna niet te doen om zó nauwkeurig aangesloten te zijn en te blijven op de ontwikkelingen op deze markt. Ruim 125 bedrijven hebben inmiddels ervaren dat zij dit werk met veel vertrouwen aan de werkgroep Energie kunnen overlaten. En niet zonder resultaat! De afgelopen jaren zijn zowel voor gas als voor elektriciteit besparingen gerealiseerd van enkele honderdduizenden euro’s ten opzichte van individuele energieprijzen. Dit is dus het voordeel van een sterk collectief.
Deelname
Om deel te nemen aan de collectieve inkoopactiviteiten voor gas en/of elektriciteit dient u lid te zijn van ondernemersverenigingen CVO, EBK, VMK of OCS. Wanneer u ons uw huidige tarieven, contract en/of laatste jaarafrekening toezendt, kunnen wij voor u vrijblijvend een prijsvergelijking maken. Mocht u vervolgens besluiten om mee te doen in het collectief, dan dient u een getekende mandaat aan Vitaal Bedrijvig Veghel af te geven. Het mandaat voor de inkoop van elektriciteit treft u hier aan, het mandaat voor de inkoop van gas treft u hier aan.
Indien u vragen en/of opmerkingen heeft over de inkoop van gas of elektriciteit kunt
u via e-mail parkmanager@vitaalveghel.nl of telefonisch contact opnemen op
0413-354120 / 06-13447023 met Vitaal Bedrijvig Veghel.
Bijdrage aan Vitaal
Voor deelname aan de collectieve inkoop van energie wordt een kleine bijdrage van ondernemers gevraagd. Deze bedragen zijn als volgt bepaald:
– Gas:
- Bedrijven met een jaarlijks verbruik van minder dan 10.000 m3 dragen jaarlijks € 75,– af;
- Bedrijven met een jaarlijks verbruik van meer dan 10.000 m3 dragen jaarlijks € 150,– af;
- Bovenstaande bedragen gelden voor het totale verbruik van alle van een bedrijf deelnemende vestigingen. Indien een bedrijf meerdere vestigingen heeft die meedoen aan de collectieve inkoop van gas dient hiervoor per volgende vestiging aanvullend € 25,– afgedragen te worden.
– Elektra:
- Bedrijven met een jaarlijks verbruik van minder dan 80.000 kWh dragen € 75,– af;
- Bedrijven met een jaarlijks verbruik van meer dan 80.000 kWh dragen jaarlijks € 150,– af;
- Bovenstaande bedragen gelden voor het totale verbruik van alle van een bedrijf deelnemende vestigingen. Indien een bedrijf meerdere vestigingen heeft die meedoen aan de collectieve inkoop van elektra dient hiervoor per volgende vestiging aanvullend € 25,– afgedragen te worden.
Werkgroep Energie
De werkgroep Energie bestaat uit de volgende personen:
Mari Biemans (Van den Bosch Transport)
Arthur Gerrits (Fransen-Gerrits)
Camilo Kleinekoort (Bek Grafische Producties)
Rob Verhagen (Vanderlande)
Jos van Asten (Parkmanager Vitaal)
In 2009 is het open glasvezelnetwerk voor alle bedrijventerreinen in Veghel en Erp gerealiseerd. Hiermee ontstond een unieke, volledig open en in eigen beheer aangelegde infrastructuur gebaseerd op glas. Onder het motto “Glasnet voor en van Veghelse ondernemers” is het eigendom en beheer van deze supermoderne infrastructuur komen te liggen bij directie van
Glasnet Veghel B.V. Deze rechtspersoon valt rechtstreeks onder Vitaal Bedrijvig Veghel en is opgericht om alle financiële stromen ten behoeve van de aanleg en de exploitatie van het glasvezelnetwerk gescheiden te houden.
Door het glasvezelnetwerk ontstaan er vele directe voordelen en nieuwe mogelijkheden, die naast kostenbesparing, efficiency ook gemak opleveren voor deelnemende ondernemingen. Inmiddels zijn ruim 250 bedrijven aangesloten op het zakelijke glasvezelnetwerk van Glasnet Veghel B.V.
Enthousiast? Doe mee en laat uw bedrijf aansluiten. Kijk voor meer informatie op de website www.glasnetveghel.nl of neem contact op met Jos van Asten via info@glasnetveghel.nl of parkmanager@vitaalveghel.nl.
Intrapost is ruim 23 jaar een zelfstandig postbedrijf dat landelijk en internationaal al uw postzaken kan verzorgen.
Wat betekent dit voor u als lid van CVO, VMK, EBK of OCS
Als u gebruik wenst te maken van de dienstverlening van Intrapost, levert dit u de volgende voordelen op:
- kosteloos uw postbus legen en voor 09.00 uur wordt bij u op kantoor de post afgeleverd;
- kosteloos uw post ophalen;
- frankeren van uw post zonder extra kosten. Uw frankeermachine is overbodig;
- mogelijk voordeel op frankeertarieven of Port Betaald Gemengd voordeel.
Voor vragen en/of aanmelding kunt u contact opnemen met parkmanager@vitaalveghel.nl
of met Intrapost dhr. Leon Kievits op telefoonnummer 06-13147281 op per e-mail: leon@intrapost.nl
Vitaal Bedrijvig Veghel biedt een ontzorgende en kostenbesparende dienst aan, aan alle leden van de ondernemersverenigingen CVO, VMK, EBK en OCS. Deze ‘telefonie’-dienst heeft als doel dat u kostenbesparende maatregelen kunt doorvoeren in uw huidige telefonie omgeving. Vitaal Bedrijvig Veghel begrijpt namelijk dat u zich als ondernemer met name met ondernemen wilt bezighouden en niet continue uw telefonie- en dataverkeer kunt monitoren.
Deze collectieve dienstverlening zal namens Vitaal op basis van “No cure, no pay” worden aangeboden en worden uitgevoerd door Z!N Telecom uit Zijtaart.
De aangeboden dienst omvat:
- Op basis van een oriënterend gesprek wordt uw bedrijfsproces/-systeem in kaart gebracht;
- Vervolgens wordt het totaal aantal aan abonnementen voor mobiele telefonie én vaste telefonie besproken;
- Op basis hiervan wordt een alternatief aangeboden om tot kostenverlaging te komen;
- Na besluitvorming zullen de overeengekomen wijzigingen/aanpassingen worden doorgevoerd;
- Vervolgens zal elke 3 maanden de stand van zaken worden doorgesproken waarbij opnieuw besparingen gerealiseerd kunnen worden.
Met deze simpele maar doeltreffende aanpak zijn de afgelopen jaren al kostenbesparingen gerealiseerd voor ongeveer 60 lidbedrijven. Deze kostenbesparende maatregelen lopen in de tienduizenden euro’s.